sobota, 21 października 2017

Czy Amerykanie otworzą w Polsce największą na świecie fabrykę sznurka do snopowiązałek?

   Obiecywałem sobie, że nie będę więcej pisał o tym, co na polu reżimowej propagandy wyprawia Telewizja Polska, a to z tego powodu, że ja nie widzę żadnego sposobu, by do tego, co na temat tych idiotów i bezczelności, z jaką oni swój idiotyzm demonstrują pisałem wczesniej, dodać coś więcej. Mówiąc bardzo krótko, wygląda na to, że Jacek Kurski uznał, że ma przed sobą bandę durniów i owo przekonanie postanowił zrealizować odwołując się do najbardziej podstawowych schematów propagandowych, zaczerpniętych z późnego PRL-u, a więc czasu, gdy w Polsce pojawiły się pierwsze kolorowe telewizory, a z nimi coś, co wówczas powszechnie zostało określone nazwą „propagandy sukcesu”. Ktoś powie, że to nic takiego. To co nam pokazują „Wiadomości”, czy publicystyka TVP Info, to nic innego, jak stara szkoła telewizji TVN24, wtedy, a już zwłaszcza dziś, tyle że z odwróconym wektorem. Otóż nie. To nie jest to samo. Przez minione 20 lat, TVN24 uprawiał subtelną propagandę, często podpieraną równie subtelnym kłamstwem, a dziś uznał, że ponieważ z propagować nie ma czego, skupił się wyłącznie na kłamstwie. TVP natomiast kłamać praktycznie nie musi. Póki co, prawdziwych materiałów, pokazującego z jednej strony sukcesy rzadu, a z drugiej przestępczej działalności rządów Platformy, nie brakuje, a więc wystarczy sama propaganda i to najlepiej na poziomie absolutnie najniższym. Jak już to wcześniej określiłem – dla durniów.
Nie chciałem więc już więcej pisać na temat tego, co oni nam podają dzień za dniem, jednak w ostatnich dniach zaobserwowałem coś, co każe mi podejrzewać, że oni doszli do przekonania, że Gierek to jednak za mało i postanowili sięgnąć po metody znacznie mniej wyszukane. I to uważam za coś tak strasznego, że zaczynam wręcz podejrzewać jakiś spisek. Wszystko zaczęło się od tego, że „Wiadomości TVP” zaczęły być nadawane zarówno na kanale TVP1, jak i na TVP Info. Nie będę się upierał, bo od tego czasu upłynęło już parę lat, a ja już też nie jestem tak przytomny jak kiedyś, ale wydaje mi się, że nawet w latach 80-tych „Dziennik Telewizyjny” leciał wyłącznie na „jedynce”. Mogę się oczywiście mylić, niemniej jednak ten ruch musi robić wrażenie.
 Kolejna zmiana, jak nastąpiła w ostatnim czasie, to to, że sztandarowa audycja propagandowa TVP Info „Minęła 20”, zaczęła być przedstawiana na tle białoczerwonej flagi z orłem na środku. Jak to jest robione? Prosto. Uczestniczacy w programie politycy i dziennikarze pokazywani są w ramce, która z kolei jest wyświetlana na tle owego łopoczącego na wietrze orła. Efekt jest taki, że w studio mamy bandę jakiś oszustów, od posła Szejnfelda po Joannę Lichocką, którzy sączą nam w nasze umysły swoje kłamstwa, a wszystko to jest autoryzowane przez Flagę i Godło. Przepraszam bardzo, ale od tego gorszy jest już chyba tylko Wojciech Cejrowski zaczynający każde sowje wystapienie od szyderczego znaku krzyża.
    To wszystko oczywiście robi wrażenie, ale, jak wszyscy widzą, samo to nie wystarczyło, bym się przełamał i zszedł aż tak nisko. W tych dniach jednak trafiłem na coś absolutnie wyjątkowego. Otóż, kiedy Cejrowski skończył swoją cotygodniową gadkę, politycy oraz skumplowani z nimi dziennikarze rozpierzchli się po kątach, Michał Rachoń zapowiedział coś, co mnie autentycznie zwaliło z nóg i co na dodatek robi wrażenie projektu zaplanowanego na dłużej. Oto polska telewizja państwowa zamówiła realizację, a następnie wyemitowała animowany film, gdzie widzimy ulepione z plasteliny łóżko wyłożone całą kupą banknotów, na nim ulepionego z tej samej plasteliny, ohydnego, rozczochranego, tarzającego się w tej forsie babsztyla, który jednoczenie wciska pod poduszkę kolejne banknoty, a kiedy zastanawiamy się, o co chodzi i kim jest ta kobieta, rozlega się puszczony z offu głos prezydent Waltz informujący nas, że ona nie zamierza występować przed sejmową komisją. I koniec. Szkoda. Bardzo chętnie rzuciłbym raz jeszcze okiem na te banknoty, by zobaczyć, czy to przypadkiem nie są rosyjskie ruble.
   Pamiętam, że kiedy jeszcze byłem małym dzieckiem, trafiłem na stare, jeszcze z lat 50-tych, numery wydawanego swego czasu tu na Śląsku tygodnika „Panorama”, i w jednym z nich znalazłem dowcip rysunkowy, który, być może przez to, że wówczas jeszcze nie rozumiałem słów, które się tam pojawiły, zaintrygował mnie do tego stopnia, że do dziś go pamiętam. Oto na ziemi siedzą dwaj Japończycy i jeden rzyga. Kolega go pyta: „Hara-kiri?” , na co ten drugi odpowiada „Nie. Coca-cola”.
  I ta końcowa anegdota prowadzi mnie do następującej refleksji. Oto mamy Telewizję Polską z Wojciechem Cejrowskim rozpoczynającym każdy kolejny swój kabaretowy wygłup znakiem Krzyża Świętego, Michałem Rachoniem sączącym najbardziej prymitywną reżimową propagandę z białoczerwoną flaga oraz orłem w koronie, jako dekoracją, no a na sam koniec wreszcie, czysty, niczym nie skażony socrealizm, z wyraźną sugestią, że to wcale nie jest jeszcze ich ostatnie słowo. Czekam ze ściśniętym gardłem.

Moje książki są jak zawsze do kupienia w księgarni na stronie www.basnjakniedzwiedz.pl. Zapraszam.
 


20 komentarzy:

  1. Dzień bez napierdalanki na dobrą zmianę, na Kurskiego en concortes, dniem straconym.
    Nawet łikiend potrafisz zepsuć :(

    "Oto na ziemi siedzą dwaj Japończycy i jeden rzyga. Kolega go pyta: „Hara-kiri?” , na co ten drugi odpowiada „Nie. Coca-cola”. "

    tobie chooopie pozostało tylko seppuku w czółko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ea
      W końcu zrozumiesz, że to nie ja zepsułem Ci ten weekend.

      Usuń
  2. Przypuszczam, że nadawanie wiadomości w TVPinfo wiąże się z wyższą oglądalnością tegoż. Możliwe, że przeciwnicy dobrej zmiany oglądają tylko TVPinfo (tak jak dobrozmianowcy oglądają tylko TVB24?), więc nie mogą być pozbawieni tej porcji propagandy :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. @Ogrodniczka
    Przecwnicy Dobrej Zmiany ogladają tylko TVN24. Tak by kiedy postanowią się podpalić, mieć wszystkie argumenty wypisane na kartce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Toyah
      Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłam. Chodzilo mi o to, że przeciwnicy dobrej zmiany, oprocz obowiazkowego TVN24, oglądają tylko TVPinvo z wrazej TVP. A wtedy mają tylko jaką taką informację ale są pozbawieni propagandy.

      Usuń
  4. Nie oglądałem. Rozumiem, że Rachoń wyemitował filmik niejakiej Barbary Pieli: https://twitter.com/baspiela. Ty wiesz, że to jest gwiazda tzw. "Prawego Twittera"?

    OdpowiedzUsuń
  5. @Kozik
    Wiesz, dopóki to jest tzw. Prawy Twitter, to ja to jestem w stanie znieść. Gorzej, jeśli oni tę estetykę zaczynją przenosić do głównego nurtu.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Toyah
    Patrząc generalnie na estetykę przekazu owej prawej strony, to w sporej mierze wygląda to na trend obowiązujący.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten film animowany z tym tarzajacym sie babsztylem to ta sama sieczka jak pare lat temu pokazywana Ewa Kopacz z ta muzyka "Nie placz Ewka" w tle. Teraz chca nabic troche punktow takim ludziom jak Patryk Jaki ktory tak zawziecie walczy z HGW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj właśnie w TVP Info powiedzieli o co walczy. Otóż najprawdopodobniej o prezydenturę Warszawy w wyborach za rok. Dwie panie w studiu, walczące z bandycką reprywatyzacją miasta już zaczęły mu tak kampanię wyborczą, do spółki z redaktor prowadzącą. No i tak wyjaśnił się kolejny cel tej komisji, a przynajmniej jej przewodniczącego.

      Jedno jest generalnie smutne. Że i Gospodarz i ja i pewnie wszyscy jak tu przychodzimy (w normalnym celu, bo trolli ciągle też nie brakuje) jesteśmy coraz bardziej załamani poziomem propagandy serwowanej nam przez media rządowe.
      I niestety nie tylko rządowe, bo np. w Radiu Maryja jest też coraz gorzej. Dzisiaj inauguracja nowego roku akademickiego w WSKSiM w Toruniu. Szkoły generalnie bardzo ważnej i mającej szansę być ośrodkiem propagandy innej niż otaczająca nas dookoła. Tylko, że dzisiaj bili tam pokłony przed Gowinem, a jak ten powiedział, że reforma Kołłątaja to był wielki postęp i krok w dobrą stronę, wszyscy bili brawo zamiast gwizdać. I tak samo jest coraz częściej z programami publicystycznymi. Oni tam ciągle nic nie rozumieją.

      Szkoda... a najgorsze jest to, że ciągle oprócz tego bloga i blogu Coryllusa nie mogę znaleźć innego miejsca, którego autor chciałby albo/i potrafił dotknąć sedna rzeczy. To jest coraz bardziej niepokojące...

      Usuń
    2. @marcin d.
      Wczoraj na Twitterze prezydent Duda wymieniał się całuskami ze znaną nam stąd i z owąd Ireną Szafrańską. Znikąd ratunku.

      Usuń
  8. Wasz ciągły kwik/kurullusa również/, brzmi żałośnie :)
    Weźta się do roboty nieroby!!!
    Choooopie, niby masz papiery nauczycielskie i co?
    Za ciężki chleb?
    Lepiej ogłupiać biednych ludzi, ogrodniczki, jole?
    Zostało ci 3 lata do emerytury, co zawdzięczasz dobrej zmianie.
    Siedzisz sobie tera w domu, stukasz w klawisze i się śmiejesz z durnych ludzi, co wpłacają na konto!
    Kto inaczej myśli tego w łeb, tfu
    ps
    Codziennie widzę ten twój zadowolony pysk, jak przechodzisz koło mojego okna-że też ludzie dają się tak ogłupiać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @anysek
      Następnym razem wyjdź z domu i powiedz mi to prosto w twarz. Dasz radę bez internetu?

      Usuń
  9. I co to zmieni w odbiorze przez internautów twoich wypocin?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @anysek
      Zobaczymy. Nastepnym razem, jak mnie zobaczysz, podejdź, przedstaw się, wyrzuć z siebie wszystko, co Cie dręczy, a ja o tym napiszę na blogu i sprawdzimy, czy odbiór się zmienił i jak.

      Usuń
    2. Czy Pan zauważył Panie Krzysztofie jedną ciekawą rzecz? Że ci wszyscy trolle, którzy tu przychodzą, żeby Panu dopier...lić nie odpisują pod Pana odpowiedzią na ich poprzedni post, tylko tworzą nowy. Tak jest za każdym razem. I to od dawna. Więc albo to jedna grupa i ta sama szkoła, albo co mz jest po prostszym wytłumaczeniem to jedna i ta sama osoba. A to już oznaczałoby tylko chorobę psychiczną. Ewentualnie opłacany etat.

      Usuń
    3. @marcin d.
      Oczywiście że zauważyłem. Ja to zauważam od lat i Bóg mi świadkiem, nie jestem w stanie tego do końca przejrzeć. Dlatego ja proszę tego człowieka, niech do mnie podejdzie, niech ja go wreszcie zobaczę, niech zrozumiem, o co w tym wszystkim chodzi. No ale on woli przez Internet.
      Pan wie, że ja i Gabriel od niemal juz 10 lat cztery razy w roku, w różnych miejscach Polski siedzimy na tych targach i jeszcze nigdy się nie zdarzyło, by któryś z nich przyszedł i nam wygarnął? Nigdy. Żaden. Raz w Salonie24, jeden z nich napisał, że widział nas z daleka na targach we Wrocławiu, ale wrodzone poczucie godności kazało mu na ominąć. Inny, podczas targów w Bytomiu, robił nawet nam zdjęcia, ale też nie podszedł.

      Usuń
  10. Przepraszam ale co mieli robic w Toruniu? trabic na tych kretynskich trabach na tego Gowina? Radio Maryja to wyzszy poziom kultury niz warszawska ulica i jakis tam KOD. Gowina historia rozliczy,moze byc tez tak, ze bedzie musial za 2 lata przystapic do struktur PO. Kosciol i ojcowie nie musza tego robic. Swiadomosc tego osrodka co do tego co sie dzieje w naszym kraju, kto trzyma stery i komu ufac jest o wiele wyzsza niz sie nam tutaj wszystkim wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Maciek
      Możliwe że wyższa, niż nam się wydaje, natomiast znacznie niższa, niż byśmy sobie życzyli.

      Usuń
  11. Albo walcza na innym froncie niz my, dlatego trudno nam to wszystko zrozumiec. Natomiast nie wymagalbym zachowania zarezerwowanego dla ulicznikow i ulicznic od osob konsekrowanych.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Gdy Ruch Ośmiu Gwiazdek zamawia świeżą dostawę pieluch

      Pewnie nie tylko ja to zauważyłem, ale gdybym to jednak tylko ja był taki spostrzegawczy, pragnąłbym zwrócić naszą uwagę na pewien zup...