piątek, 9 października 2015

Czemu Diabeł chodzi do kościoła?



Siadając do pisania dzisiejszego felietonu, czuję pewien niepokój, ponieważ mam świadomość, że dla wielu czytelników tego bloga kwestia organizowanych w Polsce od okazji do okazji muzycznych festiwali stanowi coś na tyle egzotycznego, że każda próba poruszenia tematu może się skończyć kompletną porażką. A mimo to, jestem przekonany, że sprawa, którą się postanowiłem dziś zająć, jeśli spojrzymy na nią z pewnego szczególnego punktu widzenia, nie pozwala choćby na chwilę zwłoki.
Oto proszę sobie wyobrazić, że w najbliższych dniach w Krakowie odbędzie się wielodniowy festiwal muzyczny o nazwie „Unsound”, którego charakter i podstawowy sens sprowadza się do propagowania najbardziej otwartego i jednoznacznego satanizmu. I od razu chcę się zwrócić do tych czytelników, którzy właśnie zaczynają się ironicznie uśmiechać i mruczeć coś na temat obsesji, którymi część z nas zdecydowała się żyć, podczas gdy jest tyle rzeczy ważniejszych, niż jakieś piosenki, i prosić ich, by się przez chwilę zechcieli zastanowić. Otóż ja akurat jestem naprawdę znakomicie zorientowany w dzisiejszej pop-kulturze i świetnie wiem, co się tam dzieje naprawdę, a co jest wyłącznie elementem taniego lansu pod hasłem „jesteśmy źli”. A zatem pragnę stwierdzić bez cienia wątpliwości, że w tym wypadku mamy do czynienia z autentycznym, celowym i bardzo przemyślanym satanizmem. W tym wypadku należy stwierdzić, że do Krakowa zawitało czyste zło i wiele wskazuje na to, że nikt się tym szczególnie nie przejął.
A sytuacja jest jeszcze bardziej wstrząsająca, niż możnaby się było spodziewać. Oto biorący udział w festiwalu artyści – powtórzę raz jeszcze, reprezentujący niemal wyłącznie i całkowicie jednoznacznie satanistyczny nurt we współczesnej sztuce muzycznej – planują występować w krakowskich kościołach. Z tego, co już dążyłem zauważyć, część koncertów ma mieć miejsce w kościołach pod wezwaniem Świętej Katarzyny, oraz Świętych Apostołów Piotra i Pawła. 16 października, u Św. Katarzyny, ma dojść do koncertu słynnego satanistycznego zespołu Current 93, którego logo stanowi ukrzyżowany Chrystus przyozdobiony odwróconym pentagramem. Jak ogłasza strona festiwalu na Facebooku, również jeden z festiwalowych występów odbędzie się w kopalni soli w Wieliczce, tuż pod słynną solną rzeźbą Ostatniej Wieczerzy.
Moja Hanka, która jako pierwsza zorientowała się w tym, do czego doszło i która sprawę dogłębnie zbadała, zadzwoniła do kościoła Św. Katarzyny. Jak się okazało, organizatorem przedsięwzięcia z kościelnej strony jest pan organista, który w rozmowie telefonicznej córkę moją poinformował, że ona niepotrzebnie histeryzuje, ponieważ wszyscy uczestnicy festiwalu zostali przez Kościół odpowiednio sprawdzeni i nie ma żadnych powodów, by się niepokoić. Ksiądz proboszcz do telefonu nie mógł podejść, bo akurat jadł obiad.
Ja wiem, że jest Skała, na tej Skale stoi nasz Kościół, a moc piekieł Go nie pokona. Niech jednak nikomu z nas nie przyjdzie do głowy się pocieszać, że my wobec tej błogosławionej sytuacji nie mamy nic do roboty. On bowiem nie przepuszcza żadnej okazji.

27 komentarzy:

  1. Straszna wiadomosc i przy pokazji wiesci z Watykanu bardzo przygnebiajaca. Poniewaz panski wpis z Salon24 zestal usuniety pozwolilam sobie na zamieszczenie linku do pana strony na moim koncie Facebook. Ufam, ze choc tak wiadomosc dotrze do liczniejszego grona.
    Bardzo dziekuje za pana ksiazki i wpisy w blogo sferze.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Izabela
    Salon24 usunął mi ten tekst z bloga i przysłał nastepujące wyjasnienie:

    Musieliśmy usunąć Pana ostatnią notkę, ponieważ groził nam proces o zniesławienie. Przytaczamy treść przesłanego pisma:



    Szanowni Państwo,
    Na łamach państwa portalu ukazał się dzisiaj wypełniony oszczerstwami i pomówieniami artykuł "Czemu Diabeł chodzi do kościoła?" popełniony przez pana Krzysztofa Osiejuka. Domagamy się usunięcia tego tekstu w trybie natychmiastowym, w przeciwnym wypadku będą się kontaktowali z Państwem nasi prawnicy w sprawie zniesławienia w stosunku do Fundacji Tone, festiwalu Unsound oraz osób odpowiedzialnych za jego organizację.
    Pozdrawiam,
    Łukasz Warna-Wiesławski

    OdpowiedzUsuń
  3. Mocne i przerażające, logo budzi niepokój, nie jest to pentagram, który ma pięć wierzchołków a tutaj mamy sześć, jest to coś w stylu gwiazdy dawida stylizowanej na pentagram. nie znam zespołu ale wystarczyło mi 5 przerażających minut na mały researching połączony ze spojrzeniem na kilka piosenek (i.e. Crowleymass). No to nie jest już swąd szatana ale smród w samym środku. Do tego szybka akcja z groźbą sądem, oznacza, że oni są doskonale przygotowani, kiedy nasi generałowie wiszą nad talerzem...

    OdpowiedzUsuń
  4. David Tibet, lider zespołu Current 93, był okultystą w latach 80. To z tamtych czasów pochodzi to logo. Potem muzyk nawrócił się na chrześcijaństwo. Już od dawna wykonuje zupelnie inną muzykę z zupełnie innym przesłaniem. Zanim się zacznie robić aferę, trzeba dokładnie poznać artystę i jego przekaz. Wiecej rozsadku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znalazłem kopię notki wraz z komentarzami, sądzę że się przydadzą....

    Czemu Diabeł chodzi do kościoła?
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:BQbE5BlJZKAJ:osiejuk.salon24.pl/673056,czemu-diabel-chodzi-do-kosciola+&cd=3&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

    Niestety całość nie mieści się w tu komentarzu.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Paweł
    Faktycznie, prawdziwe dziecko boże:
    http://www.davidtibet.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm... mam tylko jedną uwagę: od kiedy do PENTAgram ma SZEŚĆ "końcówek"? (ja w każdym razie widzę tam co najmniej 6 - znam ze 3 numery zespołu od razu mówię, zasadniczo trochę nudny rock z tego co pamiętam, ale o tekstach nic nie wiem)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koncert Current 93 już oficjalnie odwołany! Morning Glory też ma nie być.

    OdpowiedzUsuń
  9. No tak, satanistą był w latach 80., teraz wysubtelnił się i jest współpracownikiem założonego przez Crowleya Ordo Templi Orientis: http://www.oto.org/news0806.html Od wcześniejszej działalności się nie odciął.

    OdpowiedzUsuń
  10. Poniżej załączam komentarze do usuniętej notki pobrane z Google cache.

    OdpowiedzUsuń
  11. @Michał Woźniak
    Masz rację. Skompromitowałem się. To wszystko tym samym starciło sens.

    OdpowiedzUsuń
  12. @Gosia Czechor
    Mamy bardzo dobry weekend.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Drzewo Pitagorasa
    Nie udało się, ale tu jest link:

    http://osiejuk.salon24.pl/673139,a-ja-gore#comment_10777913

    OdpowiedzUsuń
  14. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 1:


    @Autor
    Jak u Swietej Katarzyny te koncerty, to ja mam szczera nadzieje, z dzieki sw.Ricie,do nich nie dojdzie.
    W dodatku 16 pazdziernika!
    Dobrze by bylo, jak by tam jakis piorun wtedy strzelil, moze wtedy ksiadz proboszcz sie opamieta..

    A tu rozmowa z zeszlego roku z organiatorami festiwalu. Do kosciolow sie wpychaja...

    fragment:

    "Cały rok pracujemy nad tym, żeby znaleźć i potem zaadaptować nowe przestrzenie w Krakowie. Optymalne miejsce, by nie stracić wrażenia, że uczestniczy się w specjalnym wydarzeniu, to takie, które jest w stanie pomieścić od półtora do dwóch tysięcy osób."

    Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75475,16803695,Dlaczego_na_Unsoundzie_robia_perfumy__Jedyny_tak_wyprzedany.html#ixzz3o3WT9ERD

    JESTNADZIEJA 10:04



    @Autor
    Tylko dlaczego to Twoja córka z Katowic musi dzwonić do Krakowa do parafii???Co w tym czasie robią Krakowianie?Choćby nasz dzielny Sowiniec?Może ktoś z Krakowa powinien się do w.w. parafii pofatygować osobiście i porozmawiać z proboszczami?W każdej kancelarii jest z pewnością komputer z dostępem do netu.Należy zapoznać proboszczów z tą "sztuką".

    AUGUSTYNKA 10:09



    @JESTNADZIEJA
    Z tego co można zobaczyć na YouTube, ten Current 93 gra głównie w kościołach, a jak podaje wikipedia, ich leader przedstawia się jako chrześcijanin.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 10:12



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Ale w kosciolach gdzie? Bo jak w opuszczonych i przerobionych na "centra kulturalne" na zachodzie, to nie ma o czym mowic. Koscioly w Polsce chyba nie musza zabiegac o taka reklame.

    Notka o liderze z ang.Wiki:

    https://en.wikipedia.org/wiki/David_Tibet

    buddyzm, okultyzm, chrzescijanstwo...

    JESTNADZIEJA 10:25



    @AUGUSTYNKA
    Sowiniec przymierza peruki przed koncertem.

    CORYLLUS 10:25



    @Autor
    Wysłałem do Kurii Metropolitalnej maila nast. treści
    wracam się z uprzejmymy pytaniem, jak mogło dojść do wyrażenia zgody na koncert grupy Current 93 w ramach festiwalu Unsound w dniu 16 pażdziernika w kościele pw. św. Katarzyny? Tytuł koncertu "Skipping to Armageddon a night of picknikmagic with Current 93. Krótki przegląd dyskografii zespołu oraz tekstów wskazują na jednoznacznie antychrześcijański przekaz wykonywanych utworów.

    Poniżej zamieszczam wyjątek z Wikipedii dotyczący charakterystyki twórczości zespołu
    "Nazwa grupy odnosi się do pism Aleistera Crowleya – liczba 93 jest jedną z najważniejszych liczb występujących w Thelemie. Mistycyzm i okultyzm pełnią istotną rolę w większości tekstów pisanych przez Tibeta. "

    Podobne wątpliwości budzą koncerty Morning Glory zaplanowane w kościele pw. śś. Piotra i Pawła. Co do których organizator nie podał charakterystyki wykonawców.

    Bardzo proszę o podjęcie energicznych działań mających na celu wyjaśnienie i ew. wstrzymanie tych niepokojących wydarzeń.

    Z poważaniem


    Zachęcam do zrobienia tego samego sami musimy wywierać presję

    MROK 10:32



    @AUGUSTYNKA
    Powód jest zawsze ten sam. Brak wiedzy.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 10:34



    @JESTNADZIEJA
    Nie. W normalnych kościołach. W starych, opuszczonych i przerobionych na stołówki, nie ma odpowiedniego efektu.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 10:36

    OdpowiedzUsuń
  15. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 2:

    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    i prezentuje takie takesty jak poniżej super!

    Christ and the pale queens mighty in sorrow
    Christ and the pale queens mighty in sorrow
    and we bow our knees before him
    who is dead from the beginning
    and his law was the law of the lies
    and his temples were temples of pain
    his Christ and his pale queens mighty in sorrow
    with their dogma and their doctrine of deceit
    he created thw world in his glory
    so we should offer him praise
    but Christ and the pale queens mighty in sorrow
    wait in judgment with their feet bathed in blood
    Christ and the pale queens mighty in sorrow
    a world without end, amen
    from Christ and the pale queens mighty in sorrow
    a trinity of lies and deceit
    and their love was for them and their friends
    and their lies for books they wrote
    and their deceit bring down my pain
    and the mushroom clouds were falling
    Christ and the pale queens mighty in sorrow
    shall wait at the end of all time
    will you believe in a God that is dead?

    MROK 10:37



    @MROK
    Na to liczyłem. Dziękuję.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 10:37



    @MROK
    Tak. W takiej scenerii:

    https://www.youtube.com/embed/S7Wiu3Rpa2M

    Jak widać, wszędzie mają swojego organistę.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 10:49



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    A ja wysłałam maila na adres ks. kardynała Dziwisza.

    ECZA 10:52



    @MROK
    Tez wyslalam.
    Augustianie niestety nie podaja swojego maila, ale tam tez trzeba by..

    JESTNADZIEJA 10:55



    @JESTNADZIEJA
    jest mail parafialny:
    parafia-kazimierz@augustianie.pl
    ks. proboszcz o. mgr Marek Krzysztof Donaj
    Ukłony

    MROK 11:02



    @JESTNADZIEJA
    parafia św. Katarzyny, proboszcz ks. Marek Krzysztof Donaj
    prudente@poczta.onet.pl

    Ks. kardynał Stanisław Dziwisz
    kardynal@diecezja.krakow.pl

    ECZA 11:03



    @JESTNADZIEJA
    Papierowy list, ręcznie napisany atramentem i piórem, robi dziś wrażenie, jakiego sto maili nie zrobi.
    Osobista wizyta popiera sprawę najmocniej.

    A-TEM 11:08



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Penta...? To jest heksagon. Gwiazda sześcioramienna.

    Pentagon jest piękny, grecki, waleczny. Zresztą, co dużo mówić: kto chce podawać się za kontynuatora hoplitów, ten ucieka pod pięcioramienną gwiazdę. Molon labe!

    Spójrzmy raz jeszcze na wklejony rysunek satanistów:
    http://i58.tinypic.com/20kd5b9
    Żydowski symbol sześcioramiennej gwiazdy, heksagon.

    A-TEM 11:14



    @A-TEM
    W Krakowie bede dopiero od 11 pazdziernika, moze faktycznei pojde do ksiedza proboszcza.

    Problem tylko taki, ze moze tam faktycznie organista rzadzi? a na organiste mogla rzucic urok ladna pani organizatorka Unsound festiwal, Małgorzata Płysa?

    http://bi.gazeta.pl/im/cf/03/10/z16792527Q,Malgorzata-Plysa.jpg

    Pozostaja modly do sw.Rity, patronki spraw trudnych i beznadziejnych, ktora tam u sw.Katarzyny wysluchuje tlumow wiernych na slynnych juz od lat mszach swietych.


    JESTNADZIEJA 11:21



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Przeczytałem tytuł i spodziewałem sie jakiejś metafory. A to nie metafora, to opis.

    Takie listy pisze się do biskupa. Proboszcz nie jest tu instancją, on jest od odprawiania mszy.

    TOMEK GAJEK 11:23



    @JESTNADZIEJA
    Augustianie są dziwni.

    CORYLLUS 11:24



    @Autor
    Przyznam że nie jestem wielkim znawcą muzyki ale kilka lat temu troszkę słuchałem sobie tych nowszych płyt Current 93 (te z lat 80 to czyste diabelstwo tam są wplecione całe msze gnostyckie i cała reszta z pod znaku Crowleya i ordo templi orientis). Z wywiadów i artykułów dotyczących Tibeta pamiętam tylko że studiując nauki Crowleya na Islandii doznał jakiegoś załamania nerwowego lub też jakichś innych dziwnych stanów psychicznych po których odciął się był od Crowleya a nawet troszkę żałował że namieszał wielu ludziom w głowach tym co robił. Dalej miesza ludziom w głowach ale troszkę na inne sposoby uczy się języka koptyjskiego i studiuje starożytne teksty itd itd i tworzy swój wizyjny apokaliptyczny folk.
    W Polsce był już kilkakrotnie i zawsze występował w kościołach.

    STARY FARYZEUSZ 11:33

    OdpowiedzUsuń
  16. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 3:

    @A-TEM
    Aż tak chętny do tego, by się temu przyglądać, to ja nie jestem. Co do symboli, to wiesz, jak to z nimi jest. Szczególnie z tymi greckimi ukazującymi waleczność. Jakkolwiek by one były piekne.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 11:46



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Diabel chodzi do kosciola na szychte do roboty. Normalnie jak gornik fedruje tam gdzie moze miec najwiecej urobku. Z jego punktu widzenia to sa oczywiste sprawy. Tak mysle. A gdzie ma teraz chodzic? Na plaze? Za zimno.

    ONYX2 11:47



    @JESTNADZIEJA
    Niezła jest ta Małgosia. Te oczy! Spójrz na te oczy.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 11:47



    @TOMEK GAJEK
    Zupełnie jak organista.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 11:48



    @STARY FARYZEUSZ
    > W Polsce był już kilkakrotnie i zawsze występował w kościołach.

    Ale tym razem nie musi, prawda?

    GLICEK 11:48



    @STARY FARYZEUSZ
    To on pewnie jest jak Nergal, który (na własne uszy słyszałem) powiedział, że każda jego piosenka jest o Chrystusie.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 11:49



    @GLICEK
    Może mu się jednak uda. Ten tekst spada do piwnicy w tępie zadzieiającym. Nad nim juz sa dwa teksty o meczu ze Szkocją, tekst o Radwańskiej i informacja o satelicie, którego mają wystrzelić Polacy.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 11:53



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Spada do piwnicy, bo rozne sily moze tu mieszaja. Starczy spojrzec w zakladke "partnerzy" na stronie tego Unsound.

    JESTNADZIEJA 12:04



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Próbuję włączyć do akcji sprzeciwu krakowską redakcję GN. Wszystkie ważne linki, poczynając od Twojego tekstu, już do nich poszły.
    A tu dowód dla niedowiarków, co to za festiwal:
    ""Podczas pierwszej edycji festiwalu w 2003 r. zdarzył się wypadek, wtedy dość straszny, dziś z perspektywy interesujący. Podczas występu grupy Kammerflimmer Kollektief dwóch osiłków na sali nie wytrzymało napięcia niemieckiej alternatywy i wyłączyło prąd w trakcie koncertu. Muzyką udało się wytrącić ich z równowagi?"
    To cytat z wywiadu GW z p. Małgosią o niesamowitych oczach, już tu linkowanego.
    Przy okazji podlansują się wyliniałe miejscowe diabły:
    http://wyborcza.pl/1,75475,16699429,Unsound_z_pelnym_programem__Jan_Klata_i_darmowe_imprezy.html

    TROPICIEL 12:09



    @Autor
    Czy to jest znowu niewiedza Kościoła w stylu "Harris w kościołach" w latach 80., czy też świadoma zgoda naszego cudownego kardynała Dziwisza, którego krakowianie mają już po dziurki w nosie?

    ZAGUBIONY 12:16



    @ZAGUBIONY
    Kardynał Dziwisz nie pilnuje osobiście każdego proboszcza. A jezuici i augustianki to dziś specyficzne zakony. Siostrzyczki prowadzą szkołę dla elitarnej młodzieży i dzieci. W zeszłym roku podczas I komunii św. w kościele św. Katarzyny dzieci pląsały po chasydzku wokół ołtarza, pod kierunkiem siostry katechetki, ku radości rodziców.
    A w podziemiach kościoła jezuitów (św. Piotra i Pawła) tworzy się Panteon Narodowy, w którym nie znalazło się miejsce dla Janusz Kurtyki, bo zaprotestował SKOZK. Prof, Ziejka nie mógł by przecież kiedyś leżeć obok tego oszołoma i pisiora.

    TROPICIEL 12:29

    OdpowiedzUsuń
  17. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 4:

    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Jego teksty to głownie majaczenie o końcu świata . Nie bronie go tutaj tylko przytacza pewne informacje na które się kiedyś natknąłem. Ten pan uzyskał był formacje intelektualną i duchową w pseudomasonerii która kultywowała tradycję nauk Thelemy a kim teraz jest nie wiem.
    http://muzyka.onet.pl/metal/nawroceni/fnxhk

    Z ciemności w światło

    Kiedy David Michael Bunting, znany później jako David Tibet, po raz pierwszy zetknął się z okultyzmem miał... dziesięć lat. Mieszkał wtedy w Malezji. Zainteresowany opisem z okładki, kupił biografię słynnego maga - Aleistera Crowleya. Zachwycony opowieścią o "najniebezpieczniejszym człowieku świata", postanowił zgłębić jego naukę. W szkole Tibeta, jeden z nauczycieli, homoseksualista i okultysta, szybko zauważył pasję młodego chłopaka do poznania ciemnej strony duchowej rzeczywistości. Kupił mu więc "Magię i teorię w praktyce". W efekcie, kiedy Tibet skończył piętnaście lat, został najmłodszym członkiem okultystycznego zakonu Ordo Templi Orientis.

    W tym samym czasie, twórcy muzyki industrialnej, odrzucając współczesną cywilizację zachodnią, jako zdegenerowaną i niszczącą indywidualność jednostki, zanegowali tym samym jej judeochrześcijańskie podstawy - duchowość i moralność. Szukając drogi do wolności w odrzuceniu wszelkich norm i praw, zwrócili uwagę na nauki Crowleya i innych magów. Nic więc dziwnego, że po przybyciu do Anglii, Tibet, szybko stał się czynnym członkiem nowej kontrkultury. Świadectwem tego są płyty, które nagrał pod pseudonimem Current 93 - "Lashtal" "Dog`s Blood Order", "Dog`s Blood Rising", "Nature Unveiled", czy "Nightmare Culture". Wiele dźwięków zawartych na nich powstało podczas odprawiania okultystycznych rytuałów. Z tekstów Tibeta wyłania się przerażająca wizja świata opanowanego przez Szatana, gdzie ofiara Chrystusa była daremna. Z czasem psychika Tibeta zaczęła mu sprawiać problemy.

    "Podczas pobytu na uniwersytecie w Islandii zacząłem odczuwać przerażające napady paniki, traciłem koordynację ruchów, dopadała mnie agrofobia" - wspomina Tibet w jednym z wywiadów. "Lekarze zaczęli podejrzewać stwardnienie rozsiane lub raka mózgu. Zostałem hospitalizowany i musiałem wrócić do Anglii. Byłem na granicy śmierci". Zagrożenie życia, sprawiło, że Tibet odrzucił okultyzm i nauki Crowleya.

    "Okazało się, że moje dolegliwości były wywołane praktykami magicznymi" - tłumaczy Tibet. "Dowiedziałem się, że Crowley pod koniec życia cierpiał na podobne stany - zmarł w kompletnej rozsypce. Jego ostatnie słowa brzmiały: Zbłądziłem. Zrozumiałem, że magia to gówno. Jest bardzo niebezpieczna. O mało nie zostałem przez nią zniszczony. Mówię to z doświadczenia. Magia nie ma nic wspólnego z duchowością. To arogancja i pragnienie władzy nad innymi. Znam wielu ludzi, którym moje płyty namieszały w głowach - i nie jestem z tego dumny".

    Tibet nie zaprzestał jednak duchowych poszukiwań, którym z czasem zaczęła towarzyszyć muzyka folkowa, odwołująca się do brytyjskiej tradycji celtyckiej i hipisowskiej psychodelii. Najpierw zafascynował go buddyzm, a potem gnoza. W ten sposób dotarł do Chrystusa. Dziś uznaje się za chrześcijanina - wśród swoich najsilniejszych inspiracji podaje Pismo Święte, za najważniejszego nauczyciela uznaje Jezusa, za ulubiony film - "Pasję" Mela Gibsona, a ukochaną muzykę - śpiewy gregoriańskie. Co ciekawe - szczególnie bliskie sobie wartości odnalazł w katolicyzmie z jego maryjną pobożnością. Ponieważ jest indywidualistą, nadal nie jest wolny od swoich prywatnych obsesji - uwielbia horrory Thomasa Ligottiego, fascynuje się światem kotów, od lat wieści nadejście Apokalipsy, która jego zdaniem będzie ostatecznym wyzwoleniem człowieka od zła (stąd jego muzykę określa się apokaliptycznym folkiem). Każdą swą wypowiedź - wywiad czy list do fanów na stronie internetowej - kończy zdaniem: "God Is Love".

    STARY FARYZEUSZ 12:31

    OdpowiedzUsuń
  18. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 5:

    @MROK
    Wyslalem
    Pozdrawiam

    YGREK2000 12:33



    @Autor
    Kraków, znowu ten nieszczęsny, religijny, jak jasna cholera, Kraków. Dobrze, że jednak stolica jest w Warszawie.

    BECZKA 12:35



    @Autor
    Klęską niektórych parafii jest to, że chcą wyręczać świat z funkcji rozrywkowych... Gdy tymczasem Kościół ma "coś", o czymś świat może tylko pomarzyć. Ale czasem słudzy kościoła zapatrzeni są bardziej w błyskotki - także artystyczne tego świata niż Boga.

    POLDEK 12:35



    @Toyah
    Są też pieniądze:

    http://www.eog2016.mkidn.gov.pl/pages/posts/fundacja-tone-ndash-muzyka-i-nowe-formy-sztuki-359.php

    - tzn. finansowane jest to przez MInisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - i znane skądinąd "Norway Grants".

    WOLFRAM 12:48



    @BECZKA
    Z całym szacunkiem, nie zgadzam się.
    Czy Warszawa to "duchowa stolica Polski"?

    Pamiętam, gdy w 1979 roku św. JP II przyjechał po raz pierwszy do kraju, tylko w Warszawie nie witały Go tłumy. Wtedy powstało powiedzenie: "Warszawiacy to nie Polacy".

    Więc ostrożnie z tezą, że "warszawka" miałaby być lepsza duchowo od "krakówka". Nie jest. Obie są siebie warte.

    ZAGUBIONY 12:49



    @GLICEK
    Nie musi zgodzę się z Panem.

    STARY FARYZEUSZ 12:57



    @BECZKA, Tropiciel
    Kosciol sw.Katarzyny na krakowskim Kazimierzu slynie z tego, ze uczestniczy we wsplorganizacji zycia kulturalnego. Ja mysle, ze oni maja jakas umowe z wladzami miejskimi na udzielanie wnetrz pod organizacje roznych koncertow.
    Ale przeciez przymusu chyba nie maja...
    Wsrod "partnerow" tego calego festiwalu, jest Miasto Krakow, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Muzeum Historyczne, itd

    JESTNADZIEJA 12:57



    @JESTNADZIEJA
    Udało się. Rozmawialismy z proboszczem. Pnformował nas, że koncert jest odwołany.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:05



    @TROPICIEL
    GW? To ta Małgosia musi być ważną osobą.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:07



    @ZAGUBIONY
    Niewiedza. Co do krakowian, to rozumiem, że oni by woleli księdza Sowę?

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:09



    @STARY FARYZEUSZ
    Jak nie bronisz, skoro bronisz?

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:11



    @BECZKA
    Warszawa też powinna na wiele pytań odpowiedzieć.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:12



    @POLDEK
    Niestety, wielu z nich w ten sposób rozumie otwarcie się na świat.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:13



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Gratulacje. To już drugi sukces Waszego z CORYLLUS em tandemu w ciągu ostatnich dwóch dni.
    I Twojej córki w obnażaniu nagości cesarza.

    TROPICIEL 13:13



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Serio????
    Wspaniale!

    JESTNADZIEJA 13:14



    @WOLFRAM
    Problem w tym, że oni wszyscy z jednej strony sa bardzo zajęci, a z drugiej mają głęboka wiarę w swoja intuicję. I stąd połowa tych nieszczęść.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:14



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Wygląda, że to główna organizatorka.

    TROPICIEL 13:16



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Alez tam musi teraz wrzec w tej ich festiwalowej centrali:)
    Spodziewam sie artykulu o strasznym ciemnogrodzie i wywiadu z "gleboko wierzacym" liderem grupy.

    Niech sobie w Manggha albo w Centrum Kongresowym wystepuja.

    JESTNADZIEJA 13:17



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Kto by wolał, to by wolał :-)
    Mówiąc poważnie, kardynał Dziwisz to było i jest jedno z największych rozczarowań.

    ZAGUBIONY 13:19



    @ZAGUBIONY
    A moze to kard.Dziwisz wlasnie zainterweniowal?

    JESTNADZIEJA 13:22



    @STARY FARYZEUSZ
    Namówiłeś mnie.
    Właśnie szukam chrzestnego, to zadzwonię, może akurat gość ma wolne za dwa tygodnie...

    AEMBER 13:22



    @TROPICIEL
    Jeszcze trzeba sprawdzić Piotra i Pawła. Ale mam nadzieję, że przez to, że ten Current 93 to z nich największa gwiazda, za nimi pójdzie lawina.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:23



    @ZAGUBIONY
    Z różnych stron, dochodzi do mnie wiadomość, że najbardziej ostatnio Dziwiszem rozczarowani są tamci.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:25



    @JESTNADZIEJA
    Przypuszczam, że wątpię.

    ZAGUBIONY 13:26



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Świetna wiadomość
    Ukłony

    MROK 13:27

    OdpowiedzUsuń
  19. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 6:


    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    To dobrze - wreszcie pewna odmiana, po latach wielkich rozczarowań after "great expectations".

    ZAGUBIONY 13:30



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    "Udało się. Rozmawialismy z proboszczem. Pnformował nas, że koncert jest odwołany."

    Jest moc:) Brawo!

    PEREGRIN TUK 13:32



    @Autor
    Bardzo ciekawe wątki dzisiaj Autor poruszył. Niestety nie mogę wypowiedzieć się w kwestiach muzycznych, bo zasadniczo się nie znam (3 razy wyrzucali mnie z chóru w podstawówce), to mogę podrzucić parę wątków biznesowych do tego "festiwalu". Jak widzę panów w szczególności zainteresowała pani Małgorzata Maria Płysa. Na stronie Unsound jest info, że organizatorem tego "festiwalu" w kościele Św. Katarzyny jest "Fundacja Tone Muzyka i Nowe Formy Sztuki zarejestrowana w KRS nr. 297651 dnia 04.01.2013 r. na Rakowickiej 11. Wymienione są tam następujące osoby: pani Paulina Żaczek - członek zarządu, jednocześnie zarejestrowana w Kutnie na ul. Szpitalnej 46 jako współwłaścicielka Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej SALIUS Dorota Żaczek Sp. J. i czworo członków rady nadzorczej, w tym pani Małgorzata Maria Płysa, która jednocześnie jest zarejestrowana w KRS 5.12.2013 r. wspólnie z panem Matthew D'Hudson Schulz jako współwłaścicielka firmy UNSOUND PRODUCTIONS SP. Z O.O (krs 489287) na ul. Augustiańskiej 4/16A. No a pan Matthew D'Hudson Schulz , wspólnik (2.500 zł kapitału włożył) zdążył w dniu 2.12.2013 zarejestrować "unsound" z tą tajemniczą "falką" jako znak towarowy pod numerem ID 422210-01 w czterech klasach: 3 (od błyszczyków do ust, wody kolońskiej, po żele), 4- T-shirty, czapki, 35- impresariat etc, 41- organizowanie imprez muzycznych, impresariat. Jak widać, firma obojga państwa nie jest wymieniona wśród organizatorów, natomiast fundacja jest zarejestrowana już w 2008 r. i siedzą w niej też takie osoby: Kwiecień Grzegorz (ileś firm położonych w Kielcach, obecnie na występach biznesowych w Rzeszowie) i pani Katarzyna Stuczyńska.
    Czyli państwo M. Płysa i pochodzący "znikąd" pan Matthew starszy od pani Małgosi o jedno pokolenie - po prostu -tłuką kasę na boku a zasłaniają się fundacją, żeby ładnie wyglądało.
    Wszystko byłoby ok. bo świątobliwi bracia augustianie mają prawo współpracować z prywatnymi biznesami bez opowiadania się gawiedzi, ale jeśli, jak wcześniej wspomniano, to "przedsięwzięcie" jest np. w Nowym Jorku wspomagane przez jak najbardziej rządowy Polski Instytut Kulturalny (w wolnych chwilach lansują "Pokłosie" i "Idę" oraz dzieła Janka Grossa), do tego Goethe Instytut - rządowy niemiecki podmiot kultury, Norweski Konsulat Generalny Królestwa Norwegii a w Krakowie takie instytucje jak: KBF (Krakowskie Biuro Festiwalowe, firma Gminy Kraków) czy portal Magiczny Kraków - organ Urzędu Miasta Krakowa nie licząc 10 innych podmiotów, które ktoś mający trochę wolnego czasu może sprawdzić, to -świątobliwi bracia augustianie winni sobie zadać pytanie, kto ich wodzi na manowce.
    Od Kościoła św. Katarzyny do "siedziby firmy Unsound Productions sp. z o.o z - jest rzut beretem. Czyżby wystarczyło, że pani Małgosia zaprosiła jakiegoś 'decyzyjnego" ojca augustianina - na kawę? I podjął się "szerzenia kultury i sztuki"?? Mnie się wydaje, że profil muzyczny bardziej pasuje do Opery Krakowskiej, obiektu znanego też jako "wsiowe disco".
    A to się dzieje w Krakowie.

    https://pl.trademarks.directory/view/PL500000000422210/
    http://www.biurofestiwalowe.pl/statut.html

    PINK PANTHER 13:41



    @PINK PANTHER
    A kościół pod wezwaniem Świętych Apostołów Piotra i Pawła, a WIweliczka, a cały ten pieprzony festiwal?

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:45

    OdpowiedzUsuń
  20. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 7:


    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Co by nie było że tak bardzo bronię Tibeta to tak wyglądają jego obrazy :

    https://www.google.pl/search?q=david+tibet+art&client=opera&channel=suggest&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBMQsARqFQoTCKbuj8aktcgCFYmPcgodAjgAjA

    To nie są dzieła człowieka mającego pokój w sercu.

    STARY FARYZEUSZ 13:45



    @KRZYSZTOF OSIEJUK ,
    Dzięki za udaną interwencję. Miejmy nadzieję, że inne kościoły w Krakowie w przyszłości będą ostrożniejsze.
    Po czymś takim Augustianie mogliby mieć prawdziwe problemy.

    PINK PANTHER 13:47



    @PINK PANTHER
    Pani Malgosia mogla byla tez zaprosic na kawe organiste koscielnego, ktory - co stoi w tekscie notki - byl organizatorem tego koncertu od strony koscielnej. Ksieza mu pewnie zaufali, nie drazac sprawy.

    JESTNADZIEJA 13:49



    @STARY FARYZEUSZ
    No więc właśnie. Gorliwym chrześcijaninem może być każdy. W końcu, co mu szkodzi?

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:55



    @PINK PANTHER
    Zobaczymy jak się to rozwinie. Na razie, z tego co widzę, oni dalej sprzedają bilety.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:56




    @JESTNADZIEJA
    Oczywiście, że tak. W końcu, dla takiego proboszcza, jaka jest różnica między jakimiś Rolling Stonesami, a tym Tibetem. Młodzież to lubi i koniec.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 13:57



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Pozostaje jeszcze kwestia koncertów Morning glory w kościele śś Piotra i Pawła. To są koncerty niespodzianki, czyli organizatorzy nie informują kto tam się pojawi wg mnie należałoby też spróbować nawiązać kontakt z parafią wszystkich świętych i dopytac czy mają rozeznanie co tam będzie prezentowane

    MROK 14:01



    @KRZYSZTOF OSIEJUK ,
    To jest jakiś "diabelski desant na Kraków". Bo widzę "na liście adresów' także: Pałac Krzysztofory, u Wajdy w muzeum japońskim (Manggha) , Narodowy Teatr Stary czyli u Jasia Klaty (też niezły w te antykościelne klocki), Synagoga Tempel, Chrześcijański Kościół Babtystyczny Betel na Placu Szczepańskim nie licząc "przestrzeni otwartych" czyli placów w głównych punktach miasta. Dodajmy do tego linki na portal culture.pl czyli "długie ramię Omilianowicz" - to widać, jakie szatany za tym stoją.
    Pozostaje odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest tajemniczy pan Matthew D'Hudson Schulz, który się zainstalował 2 lata temu w Krakowie na stałe i teraz "zamiata wszystkimi". Jeśli Wajda daje lokal "w swoim muzeum japońskim" - to tam wiodą tropy. Do tego towarzystwa. Do Jasia Klaty, Jasia Hartmana etc.
    Akurat kościół św. Apostołow Piotra i Pawła przy Grodzkiej - jest w bardzo wygodnym położeniu - też blisko do siedziby firmy Unsound Productions Sp. z o.o.

    PINK PANTHER 14:02



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Z ta sprzedaza biletow to jest dziwne. Rano, w okienku z informacja o tym wlasnie koncercie, bylo tak "60 zl, przy wejsciu", czyli rozumiem, ze przedsprzedaz sie nie odbywala, tylko trzeba bylo czekac do dnia koncertu.
    Kiedy tam zajrzalam, po pozytywnej informacji, juz jest info: "wyprzedane". Mysle, ze to byc moze wcale nie chodzi o to, ze sprzedaja, tylko w ten sposob na goraco, do czasu znalezienia nowego miejsca, przyblokowali sprawe.

    JESTNADZIEJA 14:07



    @MROK
    Jeden z koncertow Morning Glory (w sumie sa trzy) tez ma sie odbyc u sw.Katarzyny.
    Moze zaprosza mnichow z choralem gregorianskim? :)

    JESTNADZIEJA 14:09

    OdpowiedzUsuń
  21. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 8:


    @KRZYSZTOF OSIEJUK ,
    Będą pewnie iść w zaparte, bo gdyby z tego przedsięwzięcia wyłamały się dwa kościoły rzymsko-katolickie w mieście, to publika nie przyszłaby na inne adresy też. Albo znacznie mniej.
    Chyba bez telefonu do proboszcza od św. Apostołów Piotra i Pawła się nie obejdzie. Zresztą do proboszcza w Wieliczce - też.
    Teraz będzie straszenie księży ze Św. Katarzyny i św. Apostołów Piotra i Pawła ".. że nasza fundacja poniosła koszta i kto nam zwróci". A może jakieś umowy są podpisane z paragrafami drobnym druczkiem. Bo ten pan Mathhew to jest przytomniak, skoro sobie "zaklepał błyszczki i żele" - z logo "unsound" z tą 'tajemniczą falką" nie licząc T-shirtów i czapek, które zapewne będą sprzedawane po imprezach. Pewnie spory kontener z Chin już przyszedł.
    Myślę, że gdyby księża byli przytomni, to przywołaliby argument, że organizatorzy ukryli przed nimi istotny przekaz tych "utworów muzycznych" - czyli - antykościelny a nawet satanistyczny.

    PINK PANTHER 14:10



    @JESTNADZIEJA ,
    Pani Małgosia jest tam tylko do "mrugania oczkami" bo "biznesem" najprawdopodobniej kręci paru cwaniaków, z tym całym Grzegorzem Kwietniem , który ma jakieś biznesy w Rzeszowie a wcześniej położył parę w Kielcach i z tym Matthew D'Hudsonem "znikąd' - na czele. Niewykluczone, że ona "mieszka" z tym całym Matthew na Augustiańskiej 4. Bardzo ładny adres.

    PINK PANTHER 14:14



    @BECZKA 12:25
    Zeby Pan tak zle nie myslal o Krakowie, to
    w tym samym kosciele jest tez tak
    http://www.pch24.pl/swieta-rita---wstawiennictwo-nie-potrzebuje-reklamy,2785,i.html

    JESTNADZIEJA 14:16



    @PINK PANTHER
    .No, nigdy nie wiadomo naprawde czy pani tylko mruga czy jednak odgrywa wieksza role
    W pierwszym komentarzu pod notka podalam link do rozmowy gw z zeszlego roku z panstwem organizatorami.

    a tutaj sa na wspolnym zdjeciu:

    http://www.dziennikpolski24.pl/plebiscyt/karta/malgorzata-plysa-i-mat-schulz,25927,1357035,t,id,kid.html

    JESTNADZIEJA 14:24



    @JESTNADZIEJA
    Też rano oglądałem stronę Unsound i widziałem możliwość zakupu biletów przed koncertem po 60 PLN.
    Co do chorałów, nie mam nic przeciw. Tylko jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby weszły one do repertuaru festiwalu.

    MROK 14:26



    @PINK PANTHER 14:14
    Ten M. Schultz jest chyba z Australii:
    http://abr.business.gov.au/SearchByAbn.aspx?SearchText=61+843+229+479

    wykreślony z rejestru dziąłalnoóści gospodarczej w marcu 2013r.

    W KRS figuruje z numerem PESEL - co wskazuje na posiadanie obywatelstwa polskiego co najmniej od października 2013r. Rocznik 1969.

    WOLFRAM 14:33



    @MROK
    Ja tez nie, powiedzialam to tylko zartem i rozmarzylam sie, ze a nuz zechce im sie "w kontrze" do protestow taka niespodzianke zrobic:)
    No ale zaskoczenia by z choralem nie bylo, a ambicja organizatorow jest proponowac najbardziej nieoczekiwane miejsca do tych koncertow, czyli musi byc "ciekawie".

    JESTNADZIEJA 14:36



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Gratuluję! To teraz można spodziewać się kontrreakcji ze strony podwawelskiej placówki ekipy z Czerskiej.

    GLICEK 14:39



    @PINK PANTHER
    Mam nadzieję, że i tam dotrzemy.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:46



    @JESTNADZIEJA
    Dziecko mi powiedziało, że tam w ogóle jest taki system, że ostateczna oferta ma być ujawniona podczas koncertu. A więc ostateczny kształt koncert w Wieliczce pozostaje tajemnicą.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:48



    @JESTNADZIEJA
    Tak. A każdy z tych mnichów będzie miał na habicie przyczepiony ten czerwony znaczek.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:49



    @PINK PANTHER
    Niech spieprzają prosto do piekła.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:50



    @JESTNADZIEJA ,
    Czyli "lokalne sławy" - na 10 miejscu i 530 głosów, To jeszcze nie jest "rażenie".

    PINK PANTHER 14:51



    @JESTNADZIEJA
    Z tym Schultzem ona robi jeszcze lepsze wrażenie.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:52



    @GLICEK
    Mam nadzieję, że oni już zaczynaja wbijać szpilki w jakiegoś misia o imieniu Toyah.

    KRZYSZTOF OSIEJUK 14:53

    OdpowiedzUsuń
  22. @ALL

    Wszystkie najważniejsze wiadomości dotyczące tematu mozna znaleźć na moim i Coryllusa blogach w Salonie24:
    osiejuk.salon24.pl
    coryllus.salon24.pl

    Liczba odsłon tu na toyah.pl bije wszelkie rekordy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Komentarze do zwiniętego wczoraj tekstu – część 9:


    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Pan Tybet to jakiś lalkarz - https://www.kennwilson.com/media/2014/03/singomega3-650x488.jpg
    Z obrazka wynika, że lubi dzieci. Nie wiem tylko, czy smaruje je wcześniej masłem czy dżemem.
    Ogólnie zgroza coraz ciaśniejsza.

    Pani Płysa i pan Schulz znają się nie od dziś:
    http://www.nowamuzyka.pl/wp-content/uploads/2010/10/mat.jpg

    ONYX2 14:53



    @Wolfram,
    A to jest bardzo ciekawe. Bo on tam w tym australijskim rejestrze występował jako "sole trader" czyli jakiś "jednoosobowy handlarz". I nagle - wyrejestrowuje tam "źródło utrzymania" - i ląduje w Krakowie. Oraz błyskawicznie stara się o polskie obywatelstwo i JE OTRZYMUJE.
    Przypomniał mi się wyjazd wielbionego przez mego siostrzeńca - śp. Jacka Kaczmarskiego do Australii. Też "branża muzyczna". Może tam panowie się zetknęli. Niewykluczone,że "potomek uchodźców roku 1968", co by wyjaśniało ten "szeroki front poparcia" dla tego "festiwalu". Pytanie, jak biegle zna język polski. Bo to by wyjaśniło bardzo dużo.

    PINK PANTHER 14:55



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    Klimatyczne...
    teaser wykonawcy występującego na unsound w 2010

    MROK 14:56



    @KRZYSZTOF OSIEJUK
    no link jeszcze
    https://www.youtube.com/watch?v=FidF65TUV_g&list=RDFTNlaqwEn7k&index=27

    MROK 14:56



    @Mrok,
    No nieźle. Myślę, że warto zadedykować władzom kościelnym, które wydały zgodę na to przedsięwzięcie "artystyczne" tuż koło Tabernakulum z Najświętszym Sakramentem - utwór pt. "Lustmord Live 2010 Teaser". (Lustmord w wolnym tłumaczeniu z niemieckiego to "rozkoszny mord" albo "przyjemność mordowania". W każdym razie coś w tym stylu.To jest satanizm w stanie czystym włącznie z tą potworną muzyką i potwornym filmikiem.
    PS. Pozostaje pytanie, czy za tym nie stoi jakiś kościelny dostojnik powiązany z PO (stąd ta culture.pl i Polski Instytut Kultury w Nowym Jorku- rządowe agendy), który "wywiera naciski".

    PINK PANTHER 15:16


    i tu interweniował już SALON24

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja chciałem tylko podziękować Pańskiej córce, odwagi, determinacji i wrażliwości oraz woli walki :). To jest naprawdę duży sukces! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. @ALL
    Wszystkie najnowsze informacje dotyczące tematu są do znalezienia na blogu moim i Coryllusa:

    osiejuk.salon24.pl
    coryllus.salon24.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie się tutaj czyta, będę częściej wpadać.

    Zapraszam do siebie.

    https://stos-kartek.blogspot.com/
    https://stos-kartek.blogspot.com/
    https://stos-kartek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

The Chosen, czyli Wybrani

          Informacja, że PKW, po raz kolejny, i to dziś w sposób oczywisty w obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich, odebrała Prawu ...