środa, 10 sierpnia 2011

O chrześcijańskim rasizmie i kolorowym świecie

Autentycznie nie wiem, czy zdarzyło mi się tu zamieścić kiedykolwiek jakikolwiek tekst z tą myślą, by nim wywoływać kontrowersje, i że tak właśnie będzie dobrze. Sądzę, że nie. Wręcz odwrotnie – wszystko co tu się pojawia, pojawia się z nadzieją, że wszyscy to przyjmą co najmniej z sympatią. No ale, kto wie? Możliwe że bywa też i tak, że ja czasem piszę jakiś tekst i po plecach mi chodzi wesoły dreszcz na zbliżającą się awanturę. Nie wiem. Jednego jestem pewien. Tego mianowicie, ze kiedy pisałem, a następnie umieszczałem tu swój ostatni wpis, nawet mi do głowy nie przyszło, że z tego powstanie jakiekolwiek zamieszanie. A już na pewno nie zamieszanie aż tak potężne. Dziś już jestem o ten jeden dzień mądrzejszy i wiem też, że prawdopodobnie to co dziś tu powiem, mojej sytuacji w żaden sposób nie poprawi. No ale skoro już tak długo gadam, to nie bardzo mam jak przestać.
O co poszło? Otóż, jak się dobrze zastanowić, to do końca tego nie wiadomo. Główna bowiem myśl tekstu zatytułowanego „Precz z komuną!” była, na tle tego co tu się wygaduje już od paru dobrych lat, absolutnie standardowa. A więc dotyczyła wyłącznie dwóch rzeczy. Tych mianowicie, że przede wszystkim banicja to znakomita kara dla wszystkich tych, którzy nie chcą, lub nie potrafią, zaakceptować cywilizacyjnych i kulturowych reguł obowiązujących na danym obszarze, a ów brak akceptacji staje się społeczną plagą, a po drugie, że owa kulturowa rewolucja jest, z mojego punktu widzenia, jak komunizm. I powiem zupełnie uczciwie, że nie ma pojęcia, co w tych dwóch myślach było takiego szokującego? Nie mówię – niesłusznego. Powtarzam raz jeszcze – co w tych dwóch myślach było takiego szokującego?
Pozwolę sobie wrócić do dwóch obrazków sprzed lat jeszcze, które tu już przedstawiłem, bez szczególnie jednak wówczas emocjonalnych reakcji. Otóż kilka lat temu miałem okazję pojechać do Awinionu we Francji, spędziłem tam jeden dzień i do dziś nie mogę się opędzić od dwóch związanych z tym dniem wspomnień. Pierwsze to takie, że to jest miasto najpiękniejsze na świecie, a drugie to takie mianowicie, że po nim, wśród zwykłych, spokojnych ludzi, łażą bandy kolorowej hołoty ( właśnie kolorowej, nie białej), najprawdopodobniej mieszkańców tego miasta, i robią wrażenie, jakby zupełnie nie podzielali moich wrażeń co do urody tego miejsca, a co więcej, że oni by chętnie ten swój Awinion spalili, gdyby tylko mogło im to ujść na sucho.
Drugi obraz jest już zdecydowanie lokalny. Rozmawiałem kiedyś z moim kolegą Michałem Dembińskim na temat tak zwanych kibolskich ustawek i doszliśmy wspólnie do wniosku, że bardzo dobrym rozwiązaniem dla tego typu folkloru byłoby to, by przed każdą z nich najpierw odebrać od każdego z uczestników pisemne zobowiązanie, że w wypadku ewentualnych kłopotów, rezygnuje on z jakiejkolwiek państwowej pomocy – medycznej, policyjnej i wszelkiej innej – następnie ogrodzić dany teren specjalną siatką zabezpieczającą, a po walce, ci uczestnicy, którzy są jeszcze na siłach, ewentualnie uprzątną teren. Pomysł ten, acz przecież okrutnie bezwzględny, spodobał nam się bardzo, a mnie na tyle bardziej, że nawet go tu przy jakiejś okazji przedstawiłem. I, jak mówię – bez wywoływania szczególnych kontrowersji.
Dlaczego ani jedna, ani druga historia, kiedy był na to jeszcze czas, nie wywołała najmniejszej choćby burzy? Powiem szczerze, że się nad tym dotychczas nie zastanawiałem, pewnie trochę też dlatego, że sam nie widziałem tu za dużego pola do sporu. Dziś sądzę, że w przypadku Awinionu poszło o to, że jedynie opisałem problem, ale nie zaproponowałem rozwiązań. Natomiast, jak idzie o ustawkę, problem był w tym, że ich uczestnikami byli biali chrześcijanie. Gdybym ja opisał jakąś ustawkę, w której braliby udział na przykład Cyganie, czuję, że mogło by mi się jednak oberwać. Tak jak obrywa mi się dzisiaj. Za co? Za to, że londyńska ustawka – bo to jest swego rodzaju ustawka – tak jak ją opisałem, zamiast białych chrześcijan, zaangażowała głównie kolorowych muzułmanów. I niech mi nikt nie mówi, że te bandy, które palą dziś angielskie miasta, to zwykła hołota, a nie muzułmanie i że Koran wyklucza używanie przemocy, bo nasza polska hołota, która od czasu do czasu gwałci, kradnie, morduje i niszczy, to – cokolwiek byśmy nie mówili – jak najbardziej biali chrześcijanie, a Ewangelie również nie namawiają do przemocy.
W telewizji, wspomniany już przez mnie londyński korespondent TVN24 opowiadał, jak to on miał kiedyś okazję odwiedzać jedną z tych dzielnic, które dziś są w rękach młodej bandyterki, i widział na własne oczy, jak brytyjskie państwo kompletnie pozostawiło samym sobie jej mieszkańców. Jak to tam nie ma ani policji, ani innych standardowych gdzie indziej służb państwowych i że to jest bardzo niesprawiedliwe. Ja mogę sobie tylko wyobrazić, co by się działo, gdybym ja w swoim tekście, zamiast proponować, by tych bandytów zapakować w samolot i wywieźć do Afryki, powtórzył mój i Michała Dembińskiego pomysł rozwiązania problemu ustawek i zaproponował, by najpierw wszystkich zainteresowanych uprzedzić o planowanych rozwiązaniach, a następnie każdą z tych, jak mówi dziennikarz, zapomnianą przez państwo dzielnic, ogrodzić wysoką siatką pod napięciem, i tym, którzy tak bardzo przywiązali się do swojego folkloru, że nie chcieli się odpowiednio zdeklarować, zaproponować, żeby najpierw żywili się tym, co znajdą w tych zniszczonych przez siebie sklepach, a później spróbowali się pokusić o jakąś bardziej intelektualnie skomplikowaną inicjatywę na rzecz przetrwania.
Jak wiemy, ten blog to miejsce, gdzie, jak to kiedyś, cytując Wojciecha Młynarskiego, opisał pewien nasz były kolega „się, psia nędza, nikt nie oszczędza”, a więc tu naprawdę bywa ostro. Jak idzie o rozwiązania, jakie się tu proponuje w stosunku do pewnych zachowań, których nam nasz krąg cywilizacyjny i kulturowy akceptować nie pozwala, bywało naprawdę bardzo barwnie. Oczywiście, w pierwszym rzucie zawsze szli, bo to było czyste i bezpieczne, komuniści, tacy jak Jaruzelski, Kiszczak, czy Urban. Daję słowo, że nie umiem sobie wyobrazić takiej kary dla jednego z nich, która przez czytelników tego bloga uznana by była za nieludzką, czy niesprawiedliwą. Pamiętam, na przykład, jak kiedyś zaproponowałem, by Jaruzelskiego zostawić w spokoju temu rakowi, co go zżera, i zostałem natychmiast oskarżony przez paru takich o to, że przebaczam w imieniu tych, w imieniu których przebaczać nie mam prawa. Ale przecież nie muszę sięgać pamięcią aż tak daleko w przeszłość. My tu codziennie wręcz zajmujemy się przypadkami równie irytującymi i rozwiązaniami wcale nie mniej drastycznymi, niż wysyłanie kogoś na dożywotnie wakacje do Afryki. I nagle się okazuje, że to wszystko jest na swoim miejscu, tylko dlatego, że żaden z tych przypadków nie ma ciemnego koloru skóry?
A przecież nie chodzi tylko o komunistów i ich dzisiejszych – faktycznych i mentalnych – spadkobierców, również świetnie sobie radzących poza tym czymś, co się nazywa SLD. Mam tu na myśli i feministki, jak Magdalena Środa, stuprocentowych ateistów, jak Jan Hartman, bezwzględnych aborcjonistów, jak jakaś Szczuka, upadłych kabareciarzy jak Krzysztof Daukszewicz, czy sprzedajnych dziennikarzy, takich jak Tomasz Sekielski. Im wszystkim się tu dostaje regularnie, a rozwiązania, jakie dla nich się tu proponuje, są też bez porównania bardziej okrutne, niż wsadzanie ich jednego po drugim do samolotu i wysyłanie do Somalii.I nie zauważyłem, żeby to co ja tu sobie w swojej głowie obracam, komuś szczególnie przeszkadzało.
A zatem ewidentnie chodzi o rasizm, i to rasizm w sensie rozumianym jak najbardziej standardowo. Chodzi o to, że nasza wściekłość może sobie hulać bez ograniczeń – może nawet sobie niekiedy zahaczyć nawet i o Żydów – byleby szerokim łukiem omijała muzułmanów i kolorowych, a więc wszystkich tych, którzy od wieków, jak słyszę, są przez nas chrześcijan fizycznie i kulturowo eksploatowani. No więc dobrze, porozmawiajmy zatem o rasizmie. Otóż tak się składa, że ja jestem od zawsze, szczerze i głęboko, przekonany o tym, że coś takiego jak walka kultur i cywilizacji jest zjawiskiem jak najbardziej realnym, i że w tej walce, cywilizacja łacińska, chrześcijańska, czy jak ją tam sobie nazwiemy, jest cywilizacją bezwzględnie wyższą. Z tego prostego powodu, że w mojej opinii, tylko chrześcijaństwo jest oparte na fundamencie prawdy. Dla mnie, cała reszta to pogaństwo, a moim zdaniem pogaństwo to nie folklor, to nie różnorodność, to wreszcie nie czyjeś prywatne przekonanie, ale zło. I obawiam się też, że jeśli przez nasze zaniedbania, nasze zło, nasze lenistwo i głupotę, kultura chrześcijańska ostatecznie temu złu ulegnie, oznaczać to będzie koniec świata. A to niestety, jeśli przyjrzeć się temu, co się w naszym chrześcijańskim świecie wyprawia, jest więcej niż prawdopodobne.
Czy ja zatem uważam, że my chrześcijanie powinniśmy cały pogański świat nawracać ogniem i mieczem? No przecież nie! Wystarczyło tylko głupio nie eksperymentować i trzymać się sprawdzonych sposobów na życie, których nas jeszcze uczyli nasi dziadkowie. I przez to przywiązanie do tradycji dawać przykład. Wystarczyło choćby nie zmieniać oryginalnej nazwy dzisiejszej stolicy Norwegii. Inna sprawa, że też przy tym nie uważam, że Republika Południowej Afryki czy też Rodezja, były za czasów Apartheidu miejscami gorszymi, niż są dziś. Jestem natomiast szczerze przekonany, że – wspominałem o tym zresztą już w komentarzach pod poprzednim tekstem – relacja między obiema kulturami – pogańską i chrześcijańską – opisana w literaturze jest relacją niezwykle zdrową. Ja oczywiście świetnie rozumiem emocje tych wszystkich, którzy dziś mi pokazują jednym palcem na chrześcijaństwo, czy to w postaci tego Austriaka, czy to tamtego Belga, czy dziś tego Norwega, a drugim na to moje pogaństwo, w postaci porządnych i pełnych wiernej miłości rodzin, czy to w Czeczenii, czy gdzieś w jakiejś Tunezji, i je, wbrew pozorom, w znacznej mierze podzielam, ale nie uważam też tego w żaden sposób za powód do tego, bym miał przyjąć takie oto przekonanie, że wszystkie kultury i religie są równie prawdziwe, a tym bardziej przyznał, że to wielka szkoda, że Brytyjczycy swego czasu wywieźli z Egiptu te wszystkie kosztowności, ozdobili nimi pewien londyński budynek i nazwali go brytyjskim muzeum. A już z całą pewnością nie ma mowy, bym się zgodził na to, by za to przyznać poganom prawo do rewanżu.
Niestety, wszystko wskazuje na to, że oni sobie ten rewanż na nas już niedługo i to skutecznie wezmą, i wtedy nam dopiero pokażą, czym jest miecz, czym jest ogień i czym jest prawdziwa wiara i przywiązanie do własnej kultury. I nie będzie miało zupełnie znaczenia, czy ci, którzy nam to będą prezentowali, będą czarnymi muzułmanami, czy zwykłą hołotą w butach na cytrynowych platformach, z zapomnianych przez cywilizowany, chrześcijański świat przedmieść.

Dziś o książce i o tej nędzy ani słowa, bo nie mam już ani dość siły ani dość bezwstydu.

12 komentarzy:

  1. Tak trzymaj Toyahu,nie zrazaj sie,wyjatkowo sie z Toba zgadzam w caaaalej rozciaglosci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. @tobiasz11
    W całej? No, to by był bardzo dobry wynik. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Toyahu to, co ukazujesz chyba można nazwać dylematem nie naszym, lecz lewicy europejskiej. Mają do wyboru eskalację konfliktu - coraz większe rozróby i odzyskiwanie jurysdykcji albo ich dotychczas ulubione tzw. mniejsze zło tj. rezygnację z bezwzględnego zwalczania barbarzyństwa, czy bandytyzmu i egzekwowania prawa w pewnych strefach UE.
    Pożyjemy i mam nadzieję, że już niebawem zobaczymy - co wybiorą?.....

    OdpowiedzUsuń
  4. @Toyah no i @Redpill

    (dopiero dziś przeczytałem wczorajsze komentarze)

    Założę się, że to tałatajstwo, co dziś plądruje sklepy i pali auta tudzież budynki nie ma pojęcia o tym kontekście o którym wspomina Redpill. Oni, jak mniemam, uważają, że trzeba im poważnie podnieść zasiłki i przymykać oczy na ich handel narkotykami, kradzieże, rozboje itp. I tu jestem za tym, by ich potraktować z wszelką surowością, wręcz ostro: nie oburzałbym się, gdyby policja uznała za konieczne użycie ostrych nabojów. Czy to, że oni są kolorowi, robi ze mnie w tym momencie rasistę?
    Jeżdżąc (niewiele) po Europie widziałem kolorowych, będących normalnymi uczestnikami życia, klasycznymi, ciężko pracującymi obywatelami swojego kraju. Jednak bardziej widoczny jest typ jaki oglądał Toyah podczas wizyty w Avinionie i nic na to nie poradzimy. Tak już jest, to są geny, to są wieki historii innych kultur którym nie udało się osiągnąć tego stopnia rozwoju co kulturze chrześcijańskiej. To nie ma nic wspólnego z rasizmem.
    Jak słyszę o kolejnych projektach "asymilacyjnych" czy "integrujących" to mnie mdli. Jak im się nie podoba - to nie muszą tu żyć, to nie ZSRR.

    Ukłony!

    OdpowiedzUsuń
  5. A jeśli chodzi o "Precz z komuną" to bardzo polecam ostatni wpis Rolexa: http://hekatonchejres.salon24.pl/332070,grabatelli-gra-w-tottenhamie

    OdpowiedzUsuń
  6. @toyah

    Nie rozumiem, o co ten szum pod poprzednią notką. Twoje poglądy nie wydają mi się w żaden sposób kontrowersyjne.
    Jesteśmy już tak zdominowani przez poprawność polityczną, że każda krytyka kogoś o czarnym czy oliwkowym kolorze skóry odbierana jest jako rasizm. A jak jeszcze ktoś mówi o wyższości kulturowej chrześcijańskiej cywilizacji białego człowieka nad czarnymi, to już jest rasista pełną gębą.
    Poprawność polityczna zabrania nam mówić o najoczywistszych faktach. Wyższość europejskiej cywilizacji białego człowieka można bez problemu udowodnić naukowo, tylko że żaden naukowiec się tego nie podejmie, bo zaraz zostanie w swoim środowisku okrzyczany totalnym oszołomem i rasistą.
    O tym, co się dzieje, kiedy zostawia się czarnym ich ziemię we władanie, świadczy najlepiej to, co się obecnie wyprawia w Afryce. Nawet transporty humanitarne dla umierających z głodu ludzi potrafią ograbić miejscowe bandy, a tamtejsi kacykowie wymuszają na organizacjach pomocowych haracze, żeby transporty mogły dotrzeć do umierających współplemieńców.
    Myślę, że ta afrykańska mentalność objawia się przede wszystkim w dużych grupach. Ci Afroeuropejczycy na ulicach brytyjskich miast też ograbiają głównie swoich, we własnych dzielnicach.
    Nie twierdzę oczywiście, ze biali nie są zdolni do takich rozbojów, ale wydaje mi się, że nie na taką skalę.
    To są, tak jak zaznaczył Kozik, geny przekazywane przez wiele pokoleń.

    Na koniec coś o tych doznaniach estetycznych. Ja mam podobne wrażenia z europejskich miast. Kiedy w Paryżu, Atenach czy Rzymie, a więc w kolebkach cywilizacji europejskiej, widzę masy czarnych ze złotymi łańcuchami albo różnych Bengali na żółtych platformach, to czuję, że coś jest jednak nie na miejscu. Kiedy siedzę sobie przed fontanną di Trevi i chcę sobie pokontemplować kunszt dawnych mistrzów potrafiących wykuć z marmuru takie dzieło, a cały czas jestem zaczepiana przez czarnych sprzedawców badziewia, to szlag mnie trafia.
    To nie jest już tylko kwestia estetyki, ale zderzenia kulturowego.

    OdpowiedzUsuń
  7. @All

    Wojna kultur trwa. I to trwa od stuleci. I niech sobie trwa nadal.

    Ale pod pewnymi warunkami. A właściwie jednym głównym: - my jesteśmy tu, a oni są tam.

    Jako chyba najwięcej tutaj podróżujący (co nie wiadomo dlaczego, też zostało wydrwione), zrobiłbym tak - niech panowie decydujący o emigracjach i asymilacjach pojeżdżą sobie po świecie, popatrzą na Pakistan, Malezję, Jamajkę czy Nigerię.
    Zobaczą dokładnie to co Toyah w Awinionie - bandy wałęsających się młodych mężczyzn, nic nie robiących, jakby czekających na okazję. I to w skali tysiąckrotnie przewyższających te grupki w Awinionie. Tak jest codziennie, choćby na ulicach Karaczi, czy Lagos, bo taki właśnie jest tam styl życia. I co? Po przyjeździe do Europy oni nagle, sami z siebie ten styl zmienią? Przestaną wystawać na skrzyżowaniach, butni, aroganccy i skłonni do zaczepki? I wyczekujący na jakąś okazję. Najczęściej by komuś dołożyć, albo coś ukraść. Gdyż dodatkowo, w tejże Europie, oni są do końca przekonani, że znajdują się między wrogami i niewiercami. A z nimi można wszystko.
    Więc niech ci panowie obserwatorzy popatatrzą sobie na miejscu i zdecydują, czy będzie jakiś sens i pożytek z tej grupy młodych mężczyzn, wystających przez cały boży dzień na rogach ulic.
    I czy jeszcze mają wziąć ze sobą swoje kobiety, którym w pogardzie dla ich człowieczeństwa, dokonano obrzezania. Jeszcze w zeszłym roku było tych "operacji" parę milionów.

    Dobra, jesteśmy humanitarni, jesteśmy bogaci i chcemy im pomagać. Więc pomagajmy, ale tam na miejscu. Nie zapraszajmy do siebie, bo to się nigdy nie sprawdzi.
    Roślina rośnie najlepiej i cieszy nas, tam, gdzie została posadzona. A spróbuj wykopać i przenieść pięknego jałowca do swego ogrodu. Zwyrodnieje i uschnie.

    Z ludźmi jest podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. @Kozik
    Dziękuję za wsparcie i za link. Ciekawy ten Rolex. No ale jego zawsze się dobrze czytało. No i ta liczba komentarzy budzi zazdrość.
    Robi też wrażenie samo wejście na Salon po tych wszystkich miesiącach. Kutz, Wojciechowski, Libicki, Bielecki, że już pomijam tych, których akurat dziś nie ma.
    Pomyśleć ilu to sławnych kolegów miałbym, gdyby nie ten mój zgubny gest sprzed roku.

    OdpowiedzUsuń
  9. @Marion
    Też tak sądziłem. Że ten mój wcześniejszy tekst aż tak kontrowersyjny nie był. Z jakiegoś powodu jednak ten samolot z papierkiem po batoniku zrobił złe wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. @jazgdyni
    Co można powiedzieć? Wszystko to jest takie oczywiste. Mogę tylko dodać, że to działa w obie strony. Czytałem u Dahla, że w czasach kolonii, Anglicy, którzy żyli i pracowali w Indiach czy w Afryce, po pewnym czasie w większości kompletnie tracili zmysły. A zatem, lepiej - z wyjątkiem wakacji - siedzieć na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  11. @Toyah

    Tak, to działa w obie strony. Ja na samą myśl, że miałbym spędzić resztę życia w tak uroczych miejscach jak Bali, Montego Bay - Jamajka, Colombo - Sri Lanka,dostaję dreszczy.

    Tu się urodziłem, tu żyję i tu spocznę.
    Chociaż nie zawsze i nie wszystko mi się podoba.


    PS. To dzień wielkiej radości - tvn w końcu na sprzedaż!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. @jazgdyni
    Tak? Nie wiedziałem. Niestety dziś jestem w takim nastroju, ze jedyny komentarz, jaki mi do głowy przychodzi to żal, że w tym pakiecie nie ma tego mojego blogu.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

O porażkach zbyt późnych i zwycięstwach za wczesnych

       Krótko po pażdziernikowych wyborach rozmawiałem z pewnym znajomym, od lat blisko w ten czy inny sposób związanym ze środowiskiem Praw...