piątek, 14 kwietnia 2017

Krótki tekst o prawie, prawdzie i sprawiedliwości

      Pytają mnie Czytelnicy, co ja sądzę o sprawie Misiewicza, a ja przyznaję, że pewnie jeszcze parę dni temu miałbym w tym temacie coś ciekawego do powiedzenia. Dziś jednak nie przychodzi mi nic innego do głowy jak odpowiedzieć, że gdy chodzi o sprawę Misiewicza, to ja się właśnie dowiedziałem, że po ponad dwóch latach zwykłych proceduralnych przepychanek warszawski sąd w osobie sędziego Konrada Mielcarka ostatecznie uwolnił Henryka Wujca od odpowiedzialności za to, że ten w lutym 2015 roku potrącił na pasach przechodnia, powodując u niego ciężkie obrażenia ciała. A było tak, że Henryk Wujec, wówczas jeden z pierwszych doradców prezydenta Komorowskiego, jadąc swoim samochodem, ominął auto, które zatrzymało się, by przepuścić przechodnia, a następnie wjechał na przejście dla pieszych, doprowadzając do wspomnianego wypadku.
      Prokuratura, najłagodniej jak tylko było można, wnioskowała o karę więzienia dla Wujca w zawieszeniu, plus trzyletni zakaz prowadzenia samochodów, ostatecznie jednak sędzia Mielcarek uznał, że Wujec nie złamał przepisów, natomiast potrącony przez niego obywatel, owszem, nieodpowiedzialnie „wszedł pod nadjeżdżający samochód”, i w rezultacie Wujca uniewinnił.
      Czytelnicy tego bloga, włącznie oczywiście z tymi, którzy pytają mnie o moje zdanie na temat Misiewicza, chcieliby też pewnie wiedzieć, skąd ja o zakończeniu sprawy Wujca wiem. Otóż przeczytałem o tym kompletnym przypadkiem w salonie24 na blogu niejakiego Szpaka80. Czy gdzieś jeszcze? Nie. W żadnym innym miejscu śladu tej informacji nie znalazłem. Ani w Onecie, ani we wpolityce.pl, ani tam gdzie zazwyczaj jest wszystko, a więc w google’u. Kiedy już mi się wydawało, że coś jest, okazywało się, że to znów Misiewicz. A zatem powtarzam: jeśli ktoś chce znać moje zdanie na ten, ale dziś tak naprawdę każdy inny temat, to ja mam do powiedzenia tylko jedno. Jakiś baran wlazł Wujcowi pod auto. A nie powinien był. I za tę nieroztropność zostanie zapomniany.


Moje książki są do kupienia w księgarni na stronie www.coryllus.pl. Zachęcam stale.

24 komentarze:

  1. Pomimimo wszystko, tych całych problemów politycznych, Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Ddalia
      I wzajemnie. Damy radę bez najmnejszego problemu.

      Usuń
  2. To jedno.
    A drugie - żeby rozwinąć temat - jak nie być za postulatem aby sędziowie byli wybierani. Ale nie przez parlament - bo to już jest pełna polityka - tylko w powszechnych wyborach samorządowych. Że nie wspomnę już o instytucji ławników. Byli tacy - pamiętam!!! Moja śp. Mama też jakiś czas była.
    Po trzecie - sprawa Misiewicza na mój nos ma drugie dno - a czy jest nim Macierewicz (jego dymisja) czy też co innego - to już niech wypowiadają się/spekulują mądrzejsi. Macierewicz jest bardzo dobrym ministrem - sądząc z traktowania nas przez sojuszników (i wrogów).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Ogrodniczka
      Szczerze powiedziawszy, ja nie wierzę w pozytywną moc wyborów, a już zwłaszcza na szczeblu lokalnym.

      Usuń
    2. Więc nic mi innego nie pozostaje jak życzyć Tobie i Twoim Bliskim spokojnych, rodzinnych no i smacznych Świąt Wielkiej Nocy. A przede wszystkim Błogosławieństwa Bożego.
      Lubię Ewangelię II-go Dnia :-)

      Usuń
    3. Sędziowie żeby sprawiedliwie sądzić powinni się bać grzeszyć. Ci co wierzą boją się Boga. Ateiści i sataniści, a takich jest większość, Boga się nie boją, powinni więc bać się kary śmierci. Kara musi być realna!

      Usuń
  3. tvn24 ma tą informację:

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,znany-polityk-potracil-pieszego-jest-wyrok,229209.html

    natomiast wikipedia jak zwykle jest niezastąpiona i przedstawia sprawę tak, jakby CAŁE zajście w ogóle było tylko pomówieniem:

    "W 2014 prokurator przedstawił mu zarzut nieumyślnego spowodowania wypadku w ruchu lądowym – polityk miał nieprawidłowo omijać inny pojazd i w konsekwencji potrącić pieszego. Henryk Wujec nie przyznał się do popełnienia tego czynu"

    ani słowa o wyroku ...

    (https://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_Wujec)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Anonimowy
      Następnym razem, proszę się jednak podpisywać, bo tu jest zbyt dużo trolli, występujących, jako komentatorzy anonimowi.

      Usuń
  4. Niech się rozejdą jak spływające wody, niech zwiędną jak trawa na drodze. Niech przeminą jak ślimak, co na drodze się rozpływa, jak płód poroniony, co nie widział słońca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @tpraw
      Dobre jest to z tym slimakiem, co nie? A oni mi mówią, że ja jestem wypełniony nienawiścią.

      Usuń
  5. Niezalezna napisała http://niezalezna.pl/97124-doradca-komorowskiego-pozostaje-bezkarny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @piter
      To dobrze, że ktoś o tym napisał. Inna sprawa, że biorą pod uwagę możliwości mediów, to jest nic.

      Usuń
  6. Błogosławionych Świąt, Panu i komentatorom z rodzinami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @parasolnikov
      Bardzo dziękuję. Wszystkiego dobrego Panu i Pańskim bliskim.

      Usuń
    2. @parasolnikov
      Dziękuję i wzajemnie

      Usuń
  7. Tego gnoja który jeździł po ludziach na sopockim monciaku też wypuścili. A dzisiaj w jakiejś TV klepią, że Macierewicz ma 100 (słownie stu) ochroniarzy. To chyba pluton wojska za nim chodzi. I to tyle. 3/4 opozycji to różne "misiewicze".

    Zdrowych i spokojnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Rafał Pajor
      I dla Ciebie wszystkiego dobrego. Damy radę.

      Usuń
  8. Radosnych Świąt! Jak powiedział wczoraj nasz X.dziekan: to są ludzie, którzy prawdy zaakceptować nie mogą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zapominajmy że gdzieś tam Misiewicz zachował się jak trzeba. To też sygnał że nie warto ryzykować bo Oni będą pamiętać a Nasi nie.
    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/gen-pytel-przegra%C5%82-w-s%C4%85dzie-misiewicz-dzia%C5%82a%C5%82-zgodnie-z-prawem-ws-cek-nato/ar-AAnGJy6?li=BBr5MK7&OCID=mailsignoutlc
    Szczęśliwych i Radosnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego dobrego, zdrowych i spokojnych świąt Zmartwychwstania Pańskiego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Życzenia szczere niczym górskie źródło pełne życia i energii. Wielkanoc! >>>--->

    OdpowiedzUsuń
  12. @Toyah
    Czyzby juz wszyscy maja taka jazde, jak oryginalny English Breakfast poniżej?

    Ci od tego polskiego breakfasta, to na pewno właśnie ale skoro są durniami, to nie wiedzą, co czynią, no pocieszam sie tak poniekąd

    https://ichef.bbci.co.uk/news/375/cpsprodpb/764C/production/_95648203_dt.jpg

    OdpowiedzUsuń
  13. Dorwałam się do komputera po bardzo długim dniu. Trafił Pan w punkt i z English Breakfast, i z Misiewiczem. To dobrze, bo choć wiary nie tracę, to warto na koniec dnia przeczytać coś prawdziwego. A teraz coś za coryllus.pl: Nie będzie lekko. Życzę wszystkim dobrych i spokojnych świąt Zmartwychwstania Pańskiego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Alleluja, Jezus żyje!
    Już Go więcej grób nie kryje!
    Radosnego świętowania Zmartwychwstania Pańskiego dla Gospodarza z rodziną i wszystkich tu komentujących.
    A ze spraw przyziemnych, nawiązując do notki: nie ma nic lepszego nad polskie wielkanocne śniadanie. English Breakfast niech się schowa.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Gdy Ruch Ośmiu Gwiazdek zamawia świeżą dostawę pieluch

      Pewnie nie tylko ja to zauważyłem, ale gdybym to jednak tylko ja był taki spostrzegawczy, pragnąłbym zwrócić naszą uwagę na pewien zup...