czwartek, 28 marca 2013

W przeddzień Swego Zmartwychwstania

Miałem na ten święty czas ochotę napisać coś zupełnie innego. Ot tak, żebyśmy sobie spokojnie nabrali nowego oddechu na dni, które przyjdą po, i które znów nas złapią za gardło i zmuszą do nowego wysiłku. Żebyśmy sobie zwyczajnie odetchnęli. No ale przyszła pani Toyahowa i poprosiła, byśmy jednak spróbowali oddać głos tym, po których nie koniecznie moglibyśmy się spodziewać aż tyle. Aż tyle, a na pewno nie więcej, niż od pozornie znacznie bardziej zaufanych dostarczycieli Dobrej Nowiny. A zatem - posłuchajmy. Niech dziś dzieje się wola kobiety, która jest wciąż przy mnie i tak cierpliwie mnie wspiera. Dla nas wszystkich - Bolesław Leśmian. A jak ktoś się ma ochotę zabawić (w końcu, czemu nie?), proszę wpaść na osiejuk.salon24.pl




W przeddzień swego zmartwychwstania, w przeddzień żywota

Bóg, leżąc w mogile, żmudne liczy chwile,

A przykuła go do ziemi ciała ciężkota.

Śmierć mu w oczy wieje, a on samotnieje.

I śni mu się na wprost lica

Betlejemska błyskawica

I żłób i siano.



I śni mu się brzeg jeziora ozieleniały,

A smuga od łodzi po jeziorze chodzi,

I śnią mu się owe gaje, co tak szumiały,

Choć gajom boleśnie być marami we śnie!

A to wzgórze, to oliwne,

We wspomnieniach takie dziwne,

Takie dalekie!



I śnią mu się nasze twarze, niby niczyje,

Ręce nasze krwawe i lewe i prawe -

I to życie, co po śmierci nie wie, gdzie żyje,

Jeno szuka siebie po własnym pogrzebie.

Mówmy wobec jego zgonu

To, co mówi dzwon do dzwonu

Późnym wieczorem.



Nie zakłóćmy snu bożego, bożej niemoty!

Któż Boga obudzi pierwszy spośród ludzi?

Kto rozepnie w jego cieniu swoje namioty?

Cień się jego szerzy w bezbrzeż po bezbrzeży,

A my stójmy zwartym kołem

I śnijmy się Bogu społem,

Póki czas jeszcze.

6 komentarzy:

  1. A my stójmy zwartym kołem
    I śnijmy się Bogu społem,
    Póki czas jeszcze.

    Krzysztof, jeśli nie wyda Ci się to bluźniercze, Faceci wychodzą w sobotę o 18:00 przeciw Ukraińcom, a transmisja przez Polsat Sport.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Her Man
    Miło Cię widzieć. Oczywiście że to ważna wiadomość. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego Najlepszego dla całej Twojej rodziny. Niech Zmartwychwstały Wam błogosławi i darzy.

    Tomasz Agatką

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę piękny wiersz. Właśnie na dzisiaj.
    Tobie i wszystkim przyjaciołom tego bloga życzę pięknych, radosnych i spokojnych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  5. @jimminen, Kozik i Wszyscy
    Dziękuję Wam wszystkich za obecność, pamięć i solidarność, i niech Łaska Jezusa Zmartwychwstałego czyni Wasze życie pełniejszym i przybliża Was do Królestwa Bożego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śnimy się Bogu w tym znaczeniu, ze jestesmy Jego "obsesją": On o nas myśli we śnie i na jawie, "kombinując" uparcie, jaki rodzaj klucza dobrać do naszych serc, byśmy pozwolili się zbawić. I nawet na krzyżu z miłością myślał o ludziach, modląc się, by "serca ich żyły na wieki" (c.d. Ps22 zaczynającego się od znanych słów: "Boże mój, Boże mój, czemuś mnie opuścił?!")
    Chrystus zmartwychwstał, jest więc szansa, że serca nasze faktycznie żyć będą na wieki. Czego sobie, Toyahowi i wszystkim miłośnikom Jego bloga życzę. Alleluja!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Gdy Ruch Ośmiu Gwiazdek zamawia świeżą dostawę pieluch

      Pewnie nie tylko ja to zauważyłem, ale gdybym to jednak tylko ja był taki spostrzegawczy, pragnąłbym zwrócić naszą uwagę na pewien zup...